МБОУ Ключевская начальная школа-детский сад Бугульминского муниципального района Республики Татарстан;Татарстан Республикасы Бөгелмә муниципаль районы Ключи башлангыч мәктәбе - балалар бакчасы муниципаль бюджет гомуми белем бирү учреждениесе
Визитная карточка
| Адрес: | 423221, Республика Татарстан, Бугульминский район, cело Ключи, улица Школьная, 6; 423221 Татарстан Республикасы, Бөгелмә муниципаль районы, Ключи авылы, Мәктәп урамы, 6. |
| Телефон: | +7(855)-945-86-43 |
| E-Mail: | Sklc.Bug@tatar.ru/ keybug@yandex.ru |
| Министерство: | Министерство образования и науки Республики Татарстан |
| Короткое название: | Ключевская начальная школа-детский сад |
| Руководитель: | Матурова Лилия Хазиповна |
| Год основания учреждения: | 1968 |
| У нас учатся: | 6 учеников и 6 воспитанников |
| У нас учат: | 2 учителя и 2 воспитателя |
Английский язык
Урок «Сравним английскую и татарскую еду» в 6-м классе является первым в серии уроков по теме «Типичная английская еда»..
Учитель английского языка: Мухаметшина Г.Р
Цель урока: 1) развитие языковой компетентности.
2) развитие навыков говорения, аудирования, чтения, по теме “Food”.
3) развитие мотивации к изучению языка, навыка языковой догадки, интеллекта, памяти, совершенствование внимания.
4)воспитывать у учащихся активную жизненную позицию.
Задачи урока:
Ввести и закрепить новый лексический материал.
Повторить конструкции "Would you like…? I would like…, I like…, I don’t like…"
Учить строить связное высказывание на английском языке на уровне предложений, коротких рассказов.
Межпредметные связи: музыка, искусство, татарский язык.
Оборудование: учебник Биболетовой М.З. за 5-6 класс “Enjoy English”, учебник Ивановой Л. “ Welcome to Tatarstan”, компьютер, проектор, магнитофон.
Тип урока:введение новой информации.
Формы организации работы учащихся: групповая, индивидуальная, коллективная.
ХОД УРОКА
1. Организационный момент
– Good morning, dear friends!
– Good morning, good morning,
Good morning to you,
Good morning our teacher,
We are glad to see you.
– I’m glad to see you, too! Sit down, please. How are you?
– We are fine, thank you. And how are you?
– I’m OK, thank you! That is good, because today we have an unusual lesson. Today we are going to have a trip-competition to Health-city.(slide 1-2)
– Well, let’s start our lesson. Today we shall read texts about food in England and in Tatarstan, and we shall compare it. (slide 3).
2. Фонетическая зарядка
– Let’s train our tongues. (slide 4).
– Repeat after me!
3. Основная часть урока
a)Речевая разминка
- Students what do you know about Englishmen? What do they like to eat? How do you think they are sweet tooth?
b) Reading.
-Now let’s check up your answers. Let’s read a text. Open your books p.132. ex.30. (slide 5).
-And to get information about food in Tatarstan let’s read one more text. Open your books “ Welcome to Tatarstan”, p. 82. Find ex.1. (slide 6).
с). Физкультминутка .
- Students let’s remember our favorite song “Bingo”. Let’s sing all together.
d).Reading.
-As you know different kinds of sandwiches are popular in Great Britain. Let’s get some information. Look at the blackboard and read. (slide 7).
-What kind of sandwiches did you read about?
And we have a new task to know about favorite drink Britain and in Tatarstan. Listen to me and try to guess.
I drink it every morning. It’s my favourite drink. It’s the national British drink. The British say about it:
If you are cold, it will warm you,
If you are heated, it will cool you.
What is it?
-Yes it is tea.(slide 8).
-let’s do the next task. You should match pairs to make a word.
(Учащиеся получают карточку со слогами и они должны составить из них слова по теме “Food”, соединив стрелочками слоги. (Слайды 9-10)
e) Crossword.
To know hiding word you should make a crossword.(slide 11). You should ask each-other what he or she would like using pictures on the crossword.
– Are you ready?
– So, what word do you have?
– Food it is topic our lesson.(slide 12)
f) Рифмовки
– Oh, we have a new task.
– I hope you remember many words on theme ”Food”.
– Let’s see! (Слайд 13)
– Я буду читать рифмовки, а вы продолжение.(slide 14).
Вкуснотища-very good! Пищу называют …
Винни Пуха нет ли с вами? А то спрячу я свой …
Это вовсе не каприз, сыр мы называем …
Масло нужно всем ребятам. Масло по -английски…
Для Шарика , для друга припас я сладкий …
Арбуз предпочитаю сливам, арбуз иначе -…
I like apples on the tree. I like coffee, I like …
Two little boys: Billy and Sam like to eat bread with…
Very good!
– Слайд с продуктами. Используя цветик семицветик скажи I like… I don’t like…(slide 15)
4. Итог урока.
– Good work! What is the result of our trip? (slide 16).
–did you like our trip? Look at the picture and name once more the products you see in it.(slide 17).
– I’ll put you 5 for good work during lesson.
5.Home task
– Составить загадку по теме ”Food”.
The lesson is over, good-bye!








